Prezentare

Scopul acestui proiect este acela de a stimula creativitatea  artistică în domeniul audiovizual şi pregătirea generaţiei viitoare pentru impactul cu acest domeniu prin  realizarea de film educativ de scurt-metraj de către elevi pe anumite teme (imaginea educatului şi a educatorului, violenţa in şcoli, drepturile omului). În condiţiile în care imaginea şcolii în mass-media este una distorsionată, denaturată, prin aceste acţiuni dorim să creăm o altă viziune a educatorului  şi educabilului.

 

Filmul reprezintă o formă de comunicare artistică.

Cinematograful, arta sincretică, a făcut saltul de la imaginea vizuală statică la imaginea vizuală dinamică. Desfăşurarea vizuală a mişcării a făcut posibilă o perspectivă epică, cinematograful devenind foarte repede o modalitate de a povesti cu ajutorul imaginilor. Noua formă de comunicare a schimbat atît structura mesajului, cît şi disponibilităţile enunţului, printr-o reorganizare a situaţiei de comunicare. Enunţul artistic de tipul filmului a devenit un produs colectiv, indirect si instrumental.

Mass-media, cercetările şi statisticile oficiale raportează o creştere spectaculoasă a fenomenului în ultimele trei decenii în mai multe ţări ale lumii, astfel încât escaladarea violenţei în şcoală a devenit cea mai vizibilă evoluţie din câmpul educaţiei formale. Violenţa in scoală este o problemă căreia i s-a făcut o publicitate considerabilă in multe ţări: SUA, Franţa, Anglia, etc. şi, din nefericire, această listă s-a completat şi cu Romînia. Numeroase posturi de televiziune prezintă diverse scene de violenţă petrecute în şcoală de la cele mai uşoare forme de violenţă pînă la cele mai violente. Există numeroase definiţii ale violenţei. Eric Debarbieux, specialist în problematica violenţei în mediul şcolar, oferă o definiţie prin care surprinde ansamblul fenomenului violenţei: Violenţa este dezorganizarea brutală sau continuă a unui sistem personal, colectiv sau social şi care se traduce printr-o pierdere a integrităţii, ce poate fi fizică, materială sau psihică. Aceasta dezorganizare poate să opereze prin agresiune, prin utilizarea forţei, conştient sau inconştient, însă poate exista şi violenţa doar din punctul de vedere al victimei , fără ca agresorul să aibă intenţia de a face rău.Este dificil să se realizeze discriminări între cele două concepte agresivitate şi violenţa. Acest fenomen este greu de evaluat atît la nivel naţional , cît şi la scara mondială este greu de estimat , deoarece violenţa fizică poate fi interpretată ca o problemă internă ,ce trebuie rezolvată prin mijloace interne mai degraba decît prin apelul la forurile competente. Violenţa în şcoală este o expresie a violenţei din societate; cînd violenţa se produce în şcoală, ea conduce şi la alte consecinţe: alături de prejudicii, victimizare, uneori moarte, violenţa din şcoală reduce şansele elevilor de a-şi dezvolta personalitatea pe deplin şi de a dobandi o educaţie de calitate.

Obiective:

1 Dezvoltarea abilităţilor elevilor de a aborda în mod creativ şi interactiv o temă socială prin activităţi tipice realizarii de film;

2. Depistarea elevilor cu aptitudini deosebite;

3. Realizarea unui festival de film, cu dorinţa de a promova colaborări între şcoala noastră şi alte scoli din Romania pe tema violentei in scoli;

4. Mediatizarea proiectului prin intermediul paginii web a şcolii, forumului ISJ Constanta, http://www.didactic.ro si mass-mediei locale si nationale;

5. Inţelegerea necesităţii formării unei atitudini individuale corecte, complete pentru rezolvarea problemelor;

6. Realizarea unui website al proiectului;

7. Editarea unei reviste ca produs final al proiectului, alaturi de un DVD cu filmele castigatoare si alte materiale de interes pentru participanti; acesta ar putea fi folosit si ca material didactic de orice scoala din Romania;

 

Responses

  1. “Violenta este ultima arma a incompetentilor” ….de aceea au folosit-o elevii in filme k nu or fost capabil de alt scenariu in care sa nu se bata chiar asa si sa fumeze….REGULAMENTUL!!!!!!!!!!!!!

  2. · este obligatoriu ca realizatorii şi actorii filmului să fie din rândul elevilor instituţiei şcolare participante ;

    · sunt strict interzise : folosirea unui limbaj obscen,

    îndemnele rasiste sau altele care atentează la integritatea elevilor ;

    · filmul nu trebuie să afecteze imaginea şcolii în general ;

    · durata filmului va fi de 5-8 minute;

    · o echipa poate fi formata din cel mult 6 elevi; Daca vizionati filmuletele cu atentie o sa va dati seama ca nu au fost deloc respectate regulile acestea din REGULAMENT1


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: